neděle 28. října 2012

Californication, Sám v Hollywoodu a velká premiéra


Jak jsem psal v minulém blogu v Las Vegas mě Monk pozval do Hollywoodu na premiéru RZOVA režisérského debutu - Man with the Iron Fists. Měl jsem jen den na rozmyšlenou, ale pár lidí mě nakoplo a řeklo ať neváhám a jedu. Takže v sobotu jsem přijel z Vegas, v neděli si koupil letenku do Los Angeles a v úterý před půlnocí vyrazil. Vydat se sám do města, které má stejný počet obyvatel jako celá Česká republika mi přišlo od začátku jako velká šílenost, ale rozhodl jsem se, že to zvládnu.


Na letiště přijíždím lehce po půlnoci a check in má začít ve 3:10. Celé letiště spí, tak si nacházím dlouhou lavičku, zamotám se do popruhů od baťohu a usnu. Naštěstí mě probudí budík ve 2:55. Dostavuje se první krize. Všichni si automatický check in zařídí sami, jen s mým pasem jsou problémy a nápis oznamuje, že potřebuju verifikaci. Takže po příchodu k přepážce vysvětluji, že jsem občan EU atd. Poté už jen lehká snídaně ve Starbucks a rychlý boarding. V letadle vytuhnu prakticky okamžitě a probudím se nad Kalifornií. Letíme na čas a já tedy v 9 ráno přistávám v Los Angeles. Vždycky, když jsem snil o Americe, byl to New York a Los Angeles. Tyhle dvě místa pro mě byli jasně číslo jedna. New York jsem viděl a miluju ho a LA mě čekalo. Vylézám na LAX (letiště) a snažím se najít pozemní dopravu. Jediné co vím je, že se potřebuju dostat do Beverly Hills a že mě čeká hektická cesta. Po malých komplikací se shuttle busem dostávám až na nástupiště autobusů. Přijíždí bus číslo 6, který jsem si vygooglil a tak rychle nastupuji. Řidička je obrovská černoška a já se jí ptám jestli jsem ve správném busu, že jedu do Beverly Hills a jestli má drobné, protože já mám jen dvacky. Odpoví mi ať zalezu, že mě sveze zadarmo, hlavně ať nezdržuji. No tak se otočím do autobusu a přichází první šok. Jsem naprosto jediný bílý pasažér. Pár Mexikánů mě probodává pohledem a dva černoši taky vypadají jako by je zrovna pustili z místní věznice. Nicméně usedám a jedu. Autobus jede pořád po jedné ulici jménem Sepulveda blvd a to cca hodinu, pak přesedám na 4, která mě vezme po Santa Monica blvd. až do Beverly Hills. Když konečně dorazím a najdu svůj hotel, čeká mě další překvápko. To, že to je nejlevnější hotel, co jsem v dané lokalitě našel vím, se sprchou a záchodem nepočítám, ale že nejde zavřít ani okno, to je moc i na mě. Rychle se převléknu a vyrážím najít klub ve kterém je večer RZA. Procházím Beverly Hills a koukám na neskutečné baráky a palmy. Cestou potkám 4 slečny/ženy a nestačím se divit. Všechny vypadají jak z časopisu a já se pomalu zamilovávám do Kalifornie. Po slabé hodině chůze docházím na West Sunset blvd. a nacházím místní House of Blues. Spokojeně si tedy fotím místo večerní party a jdu hledat McDonalds a wifi. Po jídle už mířím na Hollywood blvd., protože chci vidět chodník slávy a Chinese Theatre. Tady přichází jedno z dalších překvapení, kterých jsem si během pobytu užil víc, než bylo třeba. Krása a lesk Beverly je pryč a vidím špínu Hollywoodu. LA je město kontrastů, neskutečná krása a bohatství proti bídě a chudobě. Chodník slávy nic moc a slavné Chinese theatre je celkem normální. Ujdu ještě pár metrů vyfotím nápis Hollywood a konec. Říkám si to je ono? Vždyť to je díra? Tohle je ten vrchol západní civilizace? Návrat na hotel a dvě hodiny spánku, před večerní party. Tím doháním svůj deficit, protože za poslední den jsem spal dvě hodiny.









 


Pohled z okna hotelu
SHOW


Přicházím k House of blues a slyším naprosto příšerným hlasem YOOOOO Kap. Otáčím se a vidím, že příchází Daddy O z Vegas. Daddy O je menší než já, celé spodní zubní patro má zlaté a hlas jako alkoholik po hokejovém zápase. Jdem koupit Hennessy a míříme do klubu. Přicházím ve chvíli kdy má RZA a Stone Mecca (jeho live band) zvukovou zkoušku. V klubu je už Divine a Seven. Oba se diví, že jsem přijel znovu. Sedí tu i skupina dětí, cca 13 let, které čekají na konec zvukovky a besedu s RZA. RZA přichází s úsměvem, zdraví mě a jde odpovídat na otázky dětí. Ještě fotka a mizí pryč, s tím, že dáme řeč později. V klubu se začíná hrotit situace ohledně náramků do backstage. Celé to dopadne tak, že zůstávám u stánku s oblečením, jinak bych měl velké problémy. Monk je pořád na cestě a já tu neznám nikoho kromě Daddy O. Seven a Divine jsou v jednom kole a řeší problémy se zvukem. RZA je pryč. Jsem nervózní, protože bez Monka může můj výlet nabrat rychlý obrat. Přichází West coast killa beez- Northstar (Christbearer a Mekko), Anthai ze 71RAW, Choco, a mnoho dalších. Všichni ale naráží na ochranku a nikdo se nikam nedostane. Dokonce, když přijde Monk a řekne, že jsme vystupující ochranka to ignoruje. Nakonec se mu daří protáhnout jen Northstar. Vidím vystoupení Tekhity a Black Knights (Monk a Crisis) a samotného RZA, který se živou kapelou je snad ještě lepší než normálně. Playlist je trochu jiný než ve Vegas. Zvrhne se to ve velký mejdan. Během vystoupení nastává pro mě bizardní situace. Ke stánku s oblečením přichází nějaký Mexikánec a ptá se mě, jestli náhodou nejsem Kap, co dělá s Kineticem. To, že mě někdo pozná bych čekal spíš v Praze než v Hollywoodu, ale zpětně mě to moc těší. Asi budu namyšlený. Po koncertě se začíná atmosféra ještě víc vyhrocovat. Security vyklízí klub a to dost bez milosti. Security tady tvoří přitom většinou obyvatelé z jihu a nebo černoši. To, že všem jsem po ramena a vypadají jako vrazi snad ani psát nemusím. Já se opět dostanu do chumlu West coast Killa beez, ale všechny nás chtějí vyhodit. Cestou mám problém s jedním securiťákem, kterému vysvětluji, že makám celý večer u stánku s oblečením, on mi nevěří a tak si vyměníme pár postrčení, ale naštěstí to skončí jen u toho. Horší už je situace s Chocem, který najednou začíná nadávat. Nevím, co jsem udělal, že se ho to dotklo, ale je to velmi nepříjemný moment. Choco není sám, ale obklopen zle vyhlížejícími kamarády a pořád opakuje, že vybouchne. I přes omluvy s ním není moc řeč, ale po chvilce trochu vychladne a skončí to jen u slov. Poté konečně potkávám Monka, se kterým se domluváme na zítřejší premiéru. Zdravím se s RZA, který má na krku budhu od mě. To mě potěší a on říká, že se mu líbí. Pak všichni mizí a zůstávám tu jen já a Black Knights. Monk a Crisis mě přibližují domovu a loučíme se s tím, že se uvidíme na zítřejší premiéře. Při výstupu z auta na mě Crisis ještě zavolá, počkej ty si Kap? Kap Kinetic? Jen kývám a on se usměje a vykřikne yoooo peace fam.










Den D

Red Carpet
RZA aka Man with the Iron fists
Druhý den se jdu podívat, kde je přesně to kino, které bude dnes svědkem premiéry. Zjišťuji, že je to přímo Chinese 6 Theatre na Hollywood a Highland. Nadšený si dávám ovocný shake v jedné hamburgerárně a jedu se podívat do Downtown LA. Hodinu cesty přes trošku strašidelná místa abych přijel, viděl a usoudil, že LA jako město je jedno velké zklamání. Cestou se mi vybavuje Paulie z Rockyho 3, který když vystoupí v Kalifornii a pronese: ,,Vždyť ani nemám bouchačku." Vracím se na hotel a po sprše, ve které jsou opadané listy ze stromů a cosi, co radši nechci identifikovat, se začnu připravovat. Tuším trable v kostech, ale snažím se uklidnit, že vše bude v pořádku. Beru si oblek košili a jdu do Hollywoodu. V kině jsem před sedmou a vidím, že přípravy jsou v plném proudu. Fotografové nasvěcují červený koberec, ochranka obchází a hlídá a akreditace probíhá. Přicházejí Norhtstar. Christbearer mi chválí oblek. První problém nastává, když Norhtstar nemají 4 ale 2 lístky. Všichni jsme nervózní, ale Monk má mít lístků dostatek, takže by neměl být problém. Monk místo v 7 přijíždí v 7:45 jde na akreditaci a? Nic. Nemá ani jeden. I přes to, že ukazuje email ve kterém je pozvaný, všechno padá. Já mám pocit jako by mě někdo polil. Celý večer, to vynaložené úsilí a nervy mají skončit takhle? Je 8:05. Na koberci se fotí RZA, Chris Yune, Dave Bautista plus ostatní herci. Za mnou je Shavo ze System of a down, mihne se tu i Bokeem Woodbine, který hrál ve Skále a Big hit atd. Všechno je krásné, krom toho, že já se v tuhle chvíli nemám jak dostat dovnitř. Všechna čest Monkovi, který se usilovně snaží sehnat lístek pro mě. Nakonce se dostávám k černochovi jménem Midnight. Monk mu říká, ať mi dá svůj extra lístek, ale on že ne, že mi ho jen prodá. Nakonec se domluvíme, i když Monk prská, že mi ho měl dát free. Je to neskutečné, ale konečně jsem v sále. Když si vezmu, jak hladce to mělo proběhnout a díky chybě v organizaci jsme tu nemuseli být ani jeden, jsem šťasný. Začíná velká premiéra. RZA se snaží zapnout mikrofón a najednou se ozve přes celé kino jeho pudududududu. RZA se jen zasměje a krátce povídá o filmu. Pak už začíná samotný film. Milovníci Kung fu filmů budou mít novou klasiku. Naprosto dokonalé bojové scény a efekty. Je to krvák, ale dech beroucí. Po filmu mluvím s Monkem a jdeme na afterparty. Cestou pogratuluji RZOVI a přesouváme se do hotelu Roosevelt přímo naproti kinu. Tam to teprve začíná. Klub je rozdělený na dvě části. První s barem, druhá s jídlem. V baru hraje DJ a já moc vzpomínám na SHOA, Ghosta a naše společné Mirage party, protože DJ hraje přesně ty samé pecky. S Monkem si dáváme jídlo a pak se začíná pít. Vše platí Universal, takže toho využívám. Stojím v koutě se svojí vodkou a zrovna hrajou It must be Bobby. Najednou vidím jak RZA na mě ukáže a začne se smát, když vidí jak si zpívám jeho song. Zarapujeme si tedy kus spolu, dáme fotku a já jdu za Black Knights. S Crisisem mluvíme o našich hudebních kariérách a všem ostatním. A pak? Pak se rozjel šílený mejdan, nebo spíš mi stoupla hladina alkoholu. Fotky, sranda, úsměvy. Celé to vrcholí tím, že se přesouváme s partou přeživších na hotelový pokoj. Nakonec já a DJ Skane jdeme na jídlo na Hollywood blvd. Kupuje mi pizzu a zpívá celou dobu Mercy od Kanyeho. Pak skončíme v nějaké restauraci, kde to na mě padne a jdu domů. Cestou se snažím chytit taxi a smlouvat, jestli mě vezme za 10 dolarů do Beverly. Což se nedaří, ale po hodině cesty už jsem tak daleko, že se jeden taxikář smiluje. Přijdu na hotel a padnu. Ráno se budím ještě v náladě. Rychle se balím a mizím na letiště. Cestou se snažím srovnat v hlavě, čeho jsem to vlastně byl svědkem. I když nakonec všechno bylo jinak, stálo to za to. Zažil jsem jednu z nejlepších nocí v životě a podíval se trochu do zákulisí. Bylo to Californication.

Bookeem Woodbine
Rick Yune
Dave Bautista

DJ Skane
Black Knights (Monk, Crisis)

Zajímavá fakta:
Pokud si něco začnete z Wu-tangem, vždy vás čeká překvapení.
V Čechách mě nikdo nezná, ale v Hollywoodu ano.
Nikdy nevěřte něčemu, co je stoprocentně zařízeno.
Nejezděte do LA, pokud se neradi cítíte jako menšina.
Universal umí udělat ty nejlepší party na světě.
Man with the Iron fists je povinnost pro všechny, co mají rádi poctivou akční práci.

Žádné komentáře:

Okomentovat