pátek 7. září 2012

Hindu people a pan Lorenc, pojmy

chicken wings
Za uplynulý týden se na západním pobřeží nestalo nic zásadního, co by stálo za blog. Snad jen kanadský svátek práce byl humorný, ale ten bude zdokumentován ve videu. Je zážitek vidět celou Kanadu jak vyrazí na pláž, kde se stejně nekoupe, protože oceán je špinavý. Do toho Číňanokanaďani loví kraby a lížou zmrzlinu. Nice one. Ještě místní chicken wings jsou naprosté obžerství. Ve čtvrtek dáte za 20 kusů 2 dolary. Nice too.

Pacific sunset

Pomalu si v práci začínám zvykat na pojmy, které Karel používá. Jeho nejoblíbenější je organizovat. To většinou znamená vzít to nejtěžší, co v okolí najdete a naskládat to na úhlednou hromadu, kterou za dva dny přeorganizujete někam jinam. Takhle jsem organizoval skoro celý týden a jestli to tak půjde dál bude ze mě i hrana. Další fajn věc je, když mám vzít ,,pilku,, a něco uříznout. Pila sama o sobě docela lehká, ale v kovovým kufříku už to tak veselé není. Velmi oblíbený a používaný materiál na stavbu domů je takzvaný plywood. Jsou to celkem sympatické desky o velmi nesympatických rozměrech. Přeorganizovat hromadu plywood desek o rozměru 3x1,5 stojí značné úsilí a většinou se to neobejde bez mého častého přepínání do češtiny a hlasitých urážek dřeva. 

Two by four je název pro prkno dva na čtyři inče. Tyhle desky jsou lehké akorát měří cca čtyři až pět metrů. Což by nevadilo, jen kdyby z nich nebyla hromada, která je mě po prsa. Z každého two by four se vytahuje cca 7 hřebíků a lehce se kladivem vezmete přes prsty, což si vyslouží další řadu nadávek. 

Hindu people

Indové v práci
Kanada je těžká multikultura. Je to jako stará reklama na Braník. ,,Celej svět sem přijde za tebou!" Největší zástup tady mají Indové, kterým se říká Hindusáci nebo opičáci a Číňani, kterým se říká Číňani. Vidět Hindusáky makat je naprostý skvost. Dnes jsem tomu byl svědkem a málem jsem umřel smíchy. Karel si nechal udělat trubky kolem celého domu na odvod vody z dešťů. Měl radost, že našel Hindusáka, který to udělá za polovinu peněz, než je v Britské Columbii obvyklé. Samo o sobě by na tom nebylo nic špatného, nebýt toho, že to bylo skoro celé blbě. Na trubkách je lajna, která musí být čelem vzhůru právě kvůli proudu vody. Což dneska ráno nebyla. Karel si pěkně zanadával a dohnal autora, aby to přijel předělat. Já si v klidu rozebíral plot a organizoval prkna z něj a vidím jak Ind je opřený a Karel si trubky rovná sám. Poté už zbývalo je jen zasypat štěrkem. Přijel truck s pásem a začal sypat štěrk. Tady přichází vyvrcholení dělby práce na západě. Ind si vezme ten obrovský plywood 3x1,5, stoupne si za něj a druhý Ind do něj začne z trucku střílet šutry. No já myslel, že padnu, když jsem viděl jak ho to přimačkává ke stěně. Musel jsem se na to dívat s otevřenou pusou. Tak jsem si sedl vzal svůj pomeranč a sledoval indický Roling stones. Karel přišel vedle mě a říká: ,,jsem zvědavej, jak to opičák zahrne, když je tu sám." Já mu říkám, že si nemyslím, že by nás nezapřáhl a Karel odvětil, že jeho ani omylem. Střih. Dvacet minut později Karel s lopatou zahazuje trubky. Tak mu říkám, jestli viděl Na samotě u lesa.  Oba jsme se začali smát. Tohle byl totiž typický pan Lorenc z Indie. Nejlacinější v kraji, takhle už tady postavil tři baráky. Unique.

                                     

Kanada mě nepřestává překvapovat. Evropa je sice v něčem strašně pozadu, ale ve spoustě věcí zase napřed. Těžko porovnávat jestli lepší nebo horší prostě je to jiné. Zítra nás čeká Seattle a vás už brzy nový blog.



Žádné komentáře:

Okomentovat